Moskou dag 3

14 september 2015 - Moskou, Rusland

Voila, de treintickets opgehaald bij de behulpzame medewerkers van Real Russia, de ticketten zijn zoals die van de nmbs, tot voor enkele jaren.  Te lang en te breed om op een gerieflijke manier weg te steken, ik heb er zes ontvangen tot en met Ulaanbaatar, maw, net als het paspoort mag ik deze sleutels tot de treinen niet verliezen.  De Russische treinconducteurs houden niet van opgeplooide ticketten, dus bewaar ik ze maar in 20 kg zware tas, inderdaad dat zijn mijn dagelijkse zorgen.

Het te sleuren gewicht neemt toe met 1,5 liter Evian, -in drie flesjes-, twee appels, een Albert heyn achtig potje met tomaatjes en de drie voorverpakte pruimen zagen er ook lekker uit.  Bij het inladen ontstaat er natuurlijk een probleem, die pruimen krijgen onmiddellijk blustsen etc., maw afvoeren die handel en achterlaten bij de eigenaar, zo zal ik het wel leren :-) De fles whisky van Zaventem laat ik uiteraard niet achter.  Ik doe de meest noodzakelijke dingen in mijn handbagage zodat ik vannacht niet moet knoeien als ik mij installeer op bed 19 in wagon 10 van trein 68 Bla.

Nu de zak nog op slot doen, wat rondhangen in de buurt of een wandelingske aan de mockba-rivier.  Mobiel internet is belachelijk goedkoop 300 RUB voor 3 Gigabyte over een maand all over our territory, ik blijf tot nu permanent op de hoogte dat ik straks in een Europa met grenzen terecht kom, toch wel zorgelijk, misschien wel begrijpelijk als je niet weet van wat hout pijlen te maken.

Tenslotte vond ik een manier om jullie ook foto's te bezorgen, een van dit schitterende gebouw, en het andere van een ticket, daarop staan alle nummertjes van trein, wagon en bed.

tot in Yekaterinburg, eerste halte overmorgen om 5.30 lokale tijd, de host stelde voor dat ik haar bij aankomst sms, zij bestelt de taxi en smst me de nummer van de taxi.  Prima deal, op dit onaardse uur metro rijden is een uitdaging te ver mij  so early in the morning

Rudi

1. Ingrid:
    14 september 2015
    Op weg naar de trein !??
  2. Rik holvoet:
    16 september 2015
    Goe bezig Rudi,geniet ervan!
  3. Erwin:
    16 september 2015
    Dag Rudi, ik lees je verhalen met veel aandacht en ben eerlijk gezegd al benieuwd naar het volgende. Ik kan me voorstellen dat je hier met volke teugen van geniet, je hebt er tenslotte lang naar uitgekeken. Het klinkt als een ongelofelijk avontuur! Geniet ervan en wees voorzichtig! Tot het volgende spannende verhaal! Groeten Erwin & Katrien